expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Total Pageviews

Friday, August 7, 2009

Karom... Perhimpunan Haram...

Last saturday aku masuk game karom inter DG kat off... Aku menang mix double... Dpt la voucher Sogo RM50.00... hehehe... Boleh la shopping!!! After game aku pun jln2 la kat sogo sementara tunggu husband aku dtg amik... Aku pun ambil kesempatan la guna voucher tadi... hihihi... tapi beli brg kat supermarket je utk bawak balik... Tetiba ada pengumuman kat luar jln tar, jln raja laut & jln kuching ada reformasi perhimpunan haram utk hapuskan ISA... Sabar je la... Aku dah terkandas kat tengah ibukota... Nak naik lrt pun dah x boleh... train dah x berhenti kat stesyen bandaraya & masjid jamek... Mcm mana aku nak balik nie? Husband plak dah terkandas kat area jln pudu... Jln jem teruk, x boleh nak masuk town... Aku tanya kat abg polis tue mcm mana... dia suruh aku jln kaki smpai stesyen lrt sultan ismail... dlm ketakutan aku berjln la jugak... husband aku suruh turun kat stesyen plaza rakyat... dah la panas terik, kene bawak brg yg aku beli tadi lagi, siap beli mc'd 2 set konon nak mkn sama2 ngan husband dlm kereta... alih2 aku kene menapak... menguji kesabaran betul... smbil tue dengar jeritan org2 sekeliling polis lepskan gas pemedih mata & ada yg kene tangkap... lagi la bertambah takut aku... x pasal2 dgn aku2 skali polis tangkap... hahaha... aku jln laju2 walaupun tangan dah mula rasa melecet... smpai stesyen kat depan sime darby tuh aku naik... otw dlm train tue still boleh nampak lagi perarakan perhimpunan haram tuh!!! x ada kerja la diaorg nih... menyusahkan org ramai... bnyk lagi cara lain nak memberontak, pilih jln mcm ni jugak... smpai plaza rakyat aku cpt2 turun menuju ke kereta... alhamdulillah akhirnya smpai jugak bertemu dgn suami ku yg tersayang... hehehe... korang semua percaya tak masuk je kereta aku terus nangis... mcm2 aku rasa... penat, lapar, takut, marah, tension segala-galanya la... tapi lepas tue aku rasa lega... menangis boleh melegakan perasaan tau!!! sbb lepas tu kite cool!!! hehehe... kadang-2 la... n

No comments:

Post a Comment